Arrastraos poles males noticies avezamos a entruganos, con testerona insistencia, a ónde nos lleven. La entruga nun ye nueva, bien ser la eterna y humana entruga qu’aveza a preparar el retruque d'acordies cola manera en que, a caún, va-y na feria. Pa los d'abaxo caminamos escontra'l desastre y pa los de riba, los que tienen dineru y poder, facémoslo pol bon camín anque tea yen de piedres y vaigamos descalzos.
Temos enriba o embaxo nuna cosa tamos d'alcuerdu, en que cuantu primeru salgamos del pozu meyor. La dulda ye si van ser los lliberales, qu'en realidá son los conservadores, o los progresistes, que ye como se faen llamar los d'esquierdes, los que nos sacarán d'esti sótanu.
Sían unos u otros, que pa lo que voi dicir da lo mesmo, barrunto qu’hai otra cosa na que tamién, casi toos, tamos d'alcuerdu: en que la mayoría de los nuesos políticos son dinosaurios. Y non yá pola so edá biolóxica, que podría ser, sinón porque lleven venti o trenta años nel cargu y nun tienen otres idees que les de va dos sieglos.
El promediu d'edá de los nuesos diputaos ye de 53 años. Lo cuál, de por sí, nun sedría invalidante, pero la edá biolóxica ensin una intelixencia fresca y renovadora que la ponga al día, fai que la persona avieye sópitamente y conviértase nun vieyu empeñáu en xustificar los sos pasaos errores.
Perhí entama la quiebra, pos los que tán gobernando vienen agora con que ye necesariu un cambéu na forma de facer política y en, práuticamente, tou, ensin dase cuenta de que son unos vieyos políticos que destacaron, precisamente, pola so resistencia a los cambeos y el so aponderamientu d'esi arume aneyo llamáu conservadorismu.
La contradicción, y la falta de llexitimidá nos sos pidimientos, parte d'ellos mesmos y de los postulaos que siempre defendieron, pos el cristianismu nunca sintió un especial interés polo que dicíen los vieyos. Pa los cristianos, la vieyera ye claramente un mal, un castigu divín que remanen en contraposición col Paraísu, que ye'l llugar de la eterna xuventú.
Nel so ideariu, na idea qu'ellos tienen de cómo tendría que ser la sociedá, un vieyu que gocie de bona salú y nun sía conservador, namás pue esplicase por una intervención diabólica.
Asina ye. La visión pesimista que tenemos de la vieyera heredámosla de los escritos del Antiguu Testamentu y la tradición grecorromana. Les regles monástiques, pilastra esencial de la Ilesia Católica, siempre emprestaron poca, o nenguna, atención a los sos monxos vieyos. La más célebre, la de San Benitu, asitialos na categoría de neños y encamienta amosar ciertes indulxencies con ellos, pero nun-yos apurre nengún privilexu nin ye criteriu pa la elección d'abades. Nun s'esplica por tantu que los nuesos vieyos políticos, refiérome a los conservadores pero tamién a los otros, nos vengan agora con que lo meyor pa salir de la crisis ye romper colo que tenemos y aceutar cambeos que dean al traste col nuesu pasáu. Esa propuesta, en bona lóxica, namás que-yos correspondería facela a los mozos progresistes. Nunca a los conservadores. La preba ye que los vieyos políticos, sobremanera los de dereches, siempre fracasaron na xera de poner el país al día.
Temos enriba o embaxo nuna cosa tamos d'alcuerdu, en que cuantu primeru salgamos del pozu meyor. La dulda ye si van ser los lliberales, qu'en realidá son los conservadores, o los progresistes, que ye como se faen llamar los d'esquierdes, los que nos sacarán d'esti sótanu.
Sían unos u otros, que pa lo que voi dicir da lo mesmo, barrunto qu’hai otra cosa na que tamién, casi toos, tamos d'alcuerdu: en que la mayoría de los nuesos políticos son dinosaurios. Y non yá pola so edá biolóxica, que podría ser, sinón porque lleven venti o trenta años nel cargu y nun tienen otres idees que les de va dos sieglos.
El promediu d'edá de los nuesos diputaos ye de 53 años. Lo cuál, de por sí, nun sedría invalidante, pero la edá biolóxica ensin una intelixencia fresca y renovadora que la ponga al día, fai que la persona avieye sópitamente y conviértase nun vieyu empeñáu en xustificar los sos pasaos errores.
Perhí entama la quiebra, pos los que tán gobernando vienen agora con que ye necesariu un cambéu na forma de facer política y en, práuticamente, tou, ensin dase cuenta de que son unos vieyos políticos que destacaron, precisamente, pola so resistencia a los cambeos y el so aponderamientu d'esi arume aneyo llamáu conservadorismu.
La contradicción, y la falta de llexitimidá nos sos pidimientos, parte d'ellos mesmos y de los postulaos que siempre defendieron, pos el cristianismu nunca sintió un especial interés polo que dicíen los vieyos. Pa los cristianos, la vieyera ye claramente un mal, un castigu divín que remanen en contraposición col Paraísu, que ye'l llugar de la eterna xuventú.
Nel so ideariu, na idea qu'ellos tienen de cómo tendría que ser la sociedá, un vieyu que gocie de bona salú y nun sía conservador, namás pue esplicase por una intervención diabólica.
Asina ye. La visión pesimista que tenemos de la vieyera heredámosla de los escritos del Antiguu Testamentu y la tradición grecorromana. Les regles monástiques, pilastra esencial de la Ilesia Católica, siempre emprestaron poca, o nenguna, atención a los sos monxos vieyos. La más célebre, la de San Benitu, asitialos na categoría de neños y encamienta amosar ciertes indulxencies con ellos, pero nun-yos apurre nengún privilexu nin ye criteriu pa la elección d'abades. Nun s'esplica por tantu que los nuesos vieyos políticos, refiérome a los conservadores pero tamién a los otros, nos vengan agora con que lo meyor pa salir de la crisis ye romper colo que tenemos y aceutar cambeos que dean al traste col nuesu pasáu. Esa propuesta, en bona lóxica, namás que-yos correspondería facela a los mozos progresistes. Nunca a los conservadores. La preba ye que los vieyos políticos, sobremanera los de dereches, siempre fracasaron na xera de poner el país al día.
Milio Mariño / Artículo publicáu en La Nueva España, en
castellán
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