viernes, 16 de noviembre de 2012

El Gran Gochu

Milio Mariño

Fartucu de lleer babayaes sobre la güelga y lo que paso'l 14-N, ocurrióseme que podíemos relaxanos un pocu con esta hestoria verídica.

La hestoria ye la siguiente: Gonzalo, un xoven viticultor de La Rioja, necesitaba dineru pa etiquetar ya embotellar un nuevu vinu y allegóse a la sucursal de la caxa d'aforros del so pueblu, Fuenmayor, a pidir un creitu pero, según dixo, negaron-ylo.

Dixéronme que'l vinu nun ye un bien embargable, de mou que si quería los 6.000 euros tenía que llevayos un aval de los mios padres.

Paecióme ridículu, asina que pidí dineru a los amigos, llogré xuntar los 6000 euros y camudé-y el nome al vinu. Pensaba llámalo d’otra manera pero llamélo Gran Cerdo en honor del tipu que me negó'l creitu porque, conmigo, mialma se portó como un gochu.

Nun sé si habrá dalgún otru vinu con esi nome pero Gonzalo tampoco inventó la pólvora. Va tiempu que George Orwell dixo otru tantu en Rebelión na granxa:

Los animales, ablucaos, pasaron la so mirada del gochu al home, y del home al gochu; y, nuevamente, del gochu al home; pero yá yera imposible estremar quién yera unu y quién yera otru.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Milio Mariño