Milio Mariño
Tou lo que podría importame de El Pazo de Meirás ye la casa na que vivió Emilia Pardo Bazán. Lo demás daríame repelús visitalo, seguro que sigui goliendo a cuartel y al fedor fascista de “Paca la culona”, que yera como llamaba Queipo de Llanu al xeneral ferrolanu. Asina que tantu me da que me da lo mesmo que la Xunta y la Familia de Franco afitaren los horarios y establezan, pa xunetu y agostu, cuatro díes de visites guiaes. Lo bochornoso ye eso, que caltengan l'espoliu y prevaleza'l caprichu del dictador percima la memoria y el legáu d'una escritora, defensora de la muyer y amiga de les llibertaes, que guardaba, ellí, obres d'arte y una biblioteca con más de 11.000 volumes.
Más bochornosu entá foi aquella quema, qu’asocedió el 18 de febreru de 1.978 y cuyes causes nunca fueron esclarecíes, que permitió a la familia de Franco sacar en camiones los oxetos de más valor y desfacer los documentos más comprometedores.
Que, el Pazo d'Emilia Pardo Bazán siga perteneciendo a la familia de Franco demuestra'l fiascu de lo que foi la restauración democrática.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Milio Mariño