Milio Mariño
Nunca entendí que fuere caridá dar lo que sobra. Y yá nun vos cuento si la caridá vien acompañada d’aquella frase que toos oyimos más d’una vez. Aquello de: Enantes de tiralo, meyor dá-ylo a los probes.
Tampoco ye caridá, nin trigu llimpiu, nin exemplu de nada, lo qu'acaba de facer Amancio Ortega, que dio 20 millones a Cáritas, parte de lo que-y sobra, y sigue faciéndose, entovía, más ricu en base a pagar sueldos de 178 euros al mes por 65 hores selmanales de trabayu.
Pero eso nun importa. Nun importa como lo gane, nin lo que pague a los trabayadores o si fai trabayar a los nenos, importa que los señores tengan esos xestos porque perhí ye por onde nos quier llevar el PP.
Fora l'asistencia social, fora la llei de dependencia, el paru, los subsidios y cualquier derechu ciudadanu que suponga obligación del Gobiernu. Vénganos a esti reinu la caridá cristiana de siempre. Machete a los drechos y les instituciones democrátiques, lo qu'haya que facer que lo faigan Carites y les Monxines. Bonu y tamién les señorones colo que saquen d'esos Rastriellos que-yos permiten desocupar el trasteru.
viernes, 26 de octubre de 2012
jueves, 25 de octubre de 2012
El Príncipe choca la mano a quien-y la ofrecía pidiendo llimosna
Milio Mariño
Los qu'anden perhí enriba nun s'enteren de lo qu'hai pequí embaxo. Aseguren que tán al tantu de too pero viaxen na so nube y lleen lo que dicen los periódicos, de la crisis y la probitú, como si lleeren una novela.
El casu que la realidá, por muncho que dellos quieran convencenos de lo contrario, ye la que ye, y como sabe que dalgunos nun acaben de vela o la ponen en dulda, recurre a los fechos pa esclaria-y lo.
Los fechos, nesti casu, foi lo que-y pasó ayeri al Príncipe Felipe cuando salía d'un funeral na ilesia madrilana de San Francisco de Borja, que vio a una muyer cola mano estendía y creyó que yera pa saludalo pero la muyer pidía llimosna y tendía-y la mano pa que-y diere una moneda.
Avezáu a que la xente pída-y saludos y non dineru, Felipe nun lo duldó un segundu. Allongó'l so brazu, tendió la so mano y dio-y un fuerte apertón.
Cuenten que la muyer quedó plasmada viendo la reacción del Príncipe, pero correspondió, educadamente, al saludu de Felipe, que sonriente y bien satisfechu siguió'l so camín.
Los qu'anden perhí enriba nun s'enteren de lo qu'hai pequí embaxo. Aseguren que tán al tantu de too pero viaxen na so nube y lleen lo que dicen los periódicos, de la crisis y la probitú, como si lleeren una novela.
El casu que la realidá, por muncho que dellos quieran convencenos de lo contrario, ye la que ye, y como sabe que dalgunos nun acaben de vela o la ponen en dulda, recurre a los fechos pa esclaria-y lo.
Los fechos, nesti casu, foi lo que-y pasó ayeri al Príncipe Felipe cuando salía d'un funeral na ilesia madrilana de San Francisco de Borja, que vio a una muyer cola mano estendía y creyó que yera pa saludalo pero la muyer pidía llimosna y tendía-y la mano pa que-y diere una moneda.
Avezáu a que la xente pída-y saludos y non dineru, Felipe nun lo duldó un segundu. Allongó'l so brazu, tendió la so mano y dio-y un fuerte apertón.
Cuenten que la muyer quedó plasmada viendo la reacción del Príncipe, pero correspondió, educadamente, al saludu de Felipe, que sonriente y bien satisfechu siguió'l so camín.
miércoles, 24 de octubre de 2012
El Congresu convertióse na tribuna del cinismu
Milio Mariño
Nes Cortes Xenerales, compuestes pol Congresu y el Senáu, atópase depositada la representación de la soberanía nacional. Pero, dase’l casu que diches instituciones tán siendo utilizaes pa una exhibición de cinismu y desfachatez que xustifica, con creces, que se convoque a los ciudadanos, un día sí y otru tamién, pa que les arrodien y esixan la dimisión del Gobiernu.
La Ministra de Trabayu y el Ministru de Facienda respondieron ayeri, nel Congresu y el Senáu, col silenciu d'una sorrisa cínica a la entruga de si'l Gobiernu piensa revalorizar les Pensiones, tal como establez la llei y el Pactu de Toledo.
Animaos seguramente por resultáu de Galicia, la cosa nun quedó ehí. Pa mayor escarniu, Montoro despachóse diciendo que los Presupuestos de 2013 son los más sociales de la democracia, mentanto que’l Ministru del Interior, la Delegada del Gobiernu y Esperanza Aguirre animaben a la policía a qu'actuara con mano dura pa reprimir les protestes.
Estos que se porten asina nun merecen representanos porque, mialma, nun representen a naide, nin a los sos votantes, que de xuru sedrán más sensatos y más prudentes qu'ellos.
Nes Cortes Xenerales, compuestes pol Congresu y el Senáu, atópase depositada la representación de la soberanía nacional. Pero, dase’l casu que diches instituciones tán siendo utilizaes pa una exhibición de cinismu y desfachatez que xustifica, con creces, que se convoque a los ciudadanos, un día sí y otru tamién, pa que les arrodien y esixan la dimisión del Gobiernu.
La Ministra de Trabayu y el Ministru de Facienda respondieron ayeri, nel Congresu y el Senáu, col silenciu d'una sorrisa cínica a la entruga de si'l Gobiernu piensa revalorizar les Pensiones, tal como establez la llei y el Pactu de Toledo.
Animaos seguramente por resultáu de Galicia, la cosa nun quedó ehí. Pa mayor escarniu, Montoro despachóse diciendo que los Presupuestos de 2013 son los más sociales de la democracia, mentanto que’l Ministru del Interior, la Delegada del Gobiernu y Esperanza Aguirre animaben a la policía a qu'actuara con mano dura pa reprimir les protestes.
Estos que se porten asina nun merecen representanos porque, mialma, nun representen a naide, nin a los sos votantes, que de xuru sedrán más sensatos y más prudentes qu'ellos.
martes, 23 de octubre de 2012
Norabona a Fonsu Zapico, Blimea y tola Cuenca Minera
Milio Mariño
Prestame pola vida qu'Alfonso Zapico -nacíu en Blimea en 1981- flacu, tímidu, provincianu y socialdemócrata, tou nel bon sentíu, como él mesmu se defin, sía'l ganador del Premiu Nacional del Cómic 2012, pola so obra “Dublinés”, una biografía de James Joyce.
Prestame más entovía que’l premiu, qu'en perres nun ye gran cosa (20.000 euros), llegára-y nun momentu nel que se-y acaba una beca concedía, en 2009, pola Maison des Auteurs de Angulema, Francia, que ye onde tá viviendo agora.
Diz Fonsu que'l premiu coyólu col pasu camudáu, que nun sabe si quedase en Francia o volver p’Asturies y rescatar vieyos proyeutos. Ún d’ellos sobre la revolución d’ochobre de 1934.
Fai lo que quieras, rapaz. Faigas lo que faigas toi seguru qu'a toos nos paez bien y, tamién, qu'en Blimea tarán tirando voladores por esta fazaña que demuestra que yes mundial.
Yo teníalo claro, a min non me sospriende qu'un premiu asina viniere p’Asturies de la manu d'un mozu d'equí, pero igual a dellos yos choca que la mocedá de la Cuenca Minera sepa facer más coses qu'una barricada, cuando fai falta, una fuelga o una caminada de 500 kilómetros.
Prestame pola vida qu'Alfonso Zapico -nacíu en Blimea en 1981- flacu, tímidu, provincianu y socialdemócrata, tou nel bon sentíu, como él mesmu se defin, sía'l ganador del Premiu Nacional del Cómic 2012, pola so obra “Dublinés”, una biografía de James Joyce.
Prestame más entovía que’l premiu, qu'en perres nun ye gran cosa (20.000 euros), llegára-y nun momentu nel que se-y acaba una beca concedía, en 2009, pola Maison des Auteurs de Angulema, Francia, que ye onde tá viviendo agora.
Diz Fonsu que'l premiu coyólu col pasu camudáu, que nun sabe si quedase en Francia o volver p’Asturies y rescatar vieyos proyeutos. Ún d’ellos sobre la revolución d’ochobre de 1934.
Fai lo que quieras, rapaz. Faigas lo que faigas toi seguru qu'a toos nos paez bien y, tamién, qu'en Blimea tarán tirando voladores por esta fazaña que demuestra que yes mundial.
Yo teníalo claro, a min non me sospriende qu'un premiu asina viniere p’Asturies de la manu d'un mozu d'equí, pero igual a dellos yos choca que la mocedá de la Cuenca Minera sepa facer más coses qu'una barricada, cuando fai falta, una fuelga o una caminada de 500 kilómetros.
lunes, 22 de octubre de 2012
Cuarenta y siete millones de españoles
Milio Mariño
Cuando Rajoy dijo aquello de que se sentía respaldado por los cuarenta y siete millones de españoles que habían quedado en sus casas y no se habían manifestado en la calle, recordé un viejo precepto que dice: si no les puedes deslumbrar con la inteligencia, desconciértalos con estupideces.
Estaba viéndolo y no lo podía creer. Que Rajoy hiciera aquella lectura de las protestas de septiembre, era la mayor vacilada desde la restauración de la democracia. Claro que también podía ser que no conociera el viejo precepto que dije o, lo que sería peor y más grave, que, estando como están las cosas, se hubiera visto obligado a recortar su inteligencia por exigencias de Ángela Merkel.
No se extrañen, hay analistas que la comparan con Bruce Willis. En Alemania andan a vueltas con la polémica de un ensayo, de Gertrud Höhler, que disecciona su personalidad definiéndola como “la chica de Kohl que se convirtió en ejecutora asesina”, y “la agente del Este que aprendió a usar el silencio”.
Una persona así puede obligarte a decir estupideces por mucho que tú no quieras. La prueba es que Ángela Merkel manda y exige, Rajoy obedece y recorta, y luego aparece en la prensa que ella no había pedido tanto, que a nuestro Presidente se le fue la mano y recortó por encima de la línea de puntos.
Así está Rajoy que hasta el Rey le echa broncas. Hace lo de Merkel, primero le riñe y después, la Casa Real, asegura que hablaban de setas.
El problema, siendo sinceros, viene de un déficit de inteligencia que ya resulta insoportable. Mucha gente pensaba, sobre todo sus votantes, que Rajoy era tan inteligente o más que Zapatero, pero están muy parejos. La diferencia, a favor del gallego, es que no actúa.
Conviene no confundirse. No actuar no es lo mismo que no hacer nada. Decía Confucio que un príncipe sólo tiene que sentarse en el lugar adecuado, mirando al sur, y su país estará bien gobernado. Sentado y sin actuar hay menos posibilidades de que se equivoque y meta la pata.
Estamos en esa línea. Si nos atenemos a su discurso, Rajoy es taoísta. Parte de la premisa de que el universo funciona armoniosamente, de acuerdo con sus principios, de modo que cuando la gente protesta altera esa armonía. Siendo así, tampoco quiere decirse que las personas renuncien a protestar. Se trata, más bien, de la forma en qué lo hacen y de cómo deberían hacerlo. Es decir que si la gente, como entiende Rajoy, optara por quedarse tranquilamente en su casa y no saliera a protestar a la calle, estaría optando por una especial forma de fluir sin influir, de vivir sin interrumpir y de favorecer sin impedir.
Zhuangzi, el filósofo, explicaba esta idea a sus discípulos con una imagen gráfica: un árbol con el tronco retorcido es poco atractivo pero no será cortado por ningún leñador, podrá seguir viviendo debido a su inutilidad.
Para los tiempos que corren es muy práctico, y socorrido, recurrir a la filosofía zen, de hecho creo que guarda ciertas similitudes con ese ejemplo que, siempre, se pone a propósito del gallego en mitad de una escalera.
Seguro que no vamos a coincidir pero si algún día coincidiera, con Rajoy, le haría la misma pregunta que se hacían los taoístas: "Cuando un árbol cae en medio del bosque y nadie lo escucha, ¿produce algún sonido?"
Milio Mariño/ Artículo de opinión/ La Nueva España
Estaba viéndolo y no lo podía creer. Que Rajoy hiciera aquella lectura de las protestas de septiembre, era la mayor vacilada desde la restauración de la democracia. Claro que también podía ser que no conociera el viejo precepto que dije o, lo que sería peor y más grave, que, estando como están las cosas, se hubiera visto obligado a recortar su inteligencia por exigencias de Ángela Merkel.
No se extrañen, hay analistas que la comparan con Bruce Willis. En Alemania andan a vueltas con la polémica de un ensayo, de Gertrud Höhler, que disecciona su personalidad definiéndola como “la chica de Kohl que se convirtió en ejecutora asesina”, y “la agente del Este que aprendió a usar el silencio”.
Una persona así puede obligarte a decir estupideces por mucho que tú no quieras. La prueba es que Ángela Merkel manda y exige, Rajoy obedece y recorta, y luego aparece en la prensa que ella no había pedido tanto, que a nuestro Presidente se le fue la mano y recortó por encima de la línea de puntos.
Así está Rajoy que hasta el Rey le echa broncas. Hace lo de Merkel, primero le riñe y después, la Casa Real, asegura que hablaban de setas.
El problema, siendo sinceros, viene de un déficit de inteligencia que ya resulta insoportable. Mucha gente pensaba, sobre todo sus votantes, que Rajoy era tan inteligente o más que Zapatero, pero están muy parejos. La diferencia, a favor del gallego, es que no actúa.
Conviene no confundirse. No actuar no es lo mismo que no hacer nada. Decía Confucio que un príncipe sólo tiene que sentarse en el lugar adecuado, mirando al sur, y su país estará bien gobernado. Sentado y sin actuar hay menos posibilidades de que se equivoque y meta la pata.
Estamos en esa línea. Si nos atenemos a su discurso, Rajoy es taoísta. Parte de la premisa de que el universo funciona armoniosamente, de acuerdo con sus principios, de modo que cuando la gente protesta altera esa armonía. Siendo así, tampoco quiere decirse que las personas renuncien a protestar. Se trata, más bien, de la forma en qué lo hacen y de cómo deberían hacerlo. Es decir que si la gente, como entiende Rajoy, optara por quedarse tranquilamente en su casa y no saliera a protestar a la calle, estaría optando por una especial forma de fluir sin influir, de vivir sin interrumpir y de favorecer sin impedir.
Zhuangzi, el filósofo, explicaba esta idea a sus discípulos con una imagen gráfica: un árbol con el tronco retorcido es poco atractivo pero no será cortado por ningún leñador, podrá seguir viviendo debido a su inutilidad.
Para los tiempos que corren es muy práctico, y socorrido, recurrir a la filosofía zen, de hecho creo que guarda ciertas similitudes con ese ejemplo que, siempre, se pone a propósito del gallego en mitad de una escalera.
Seguro que no vamos a coincidir pero si algún día coincidiera, con Rajoy, le haría la misma pregunta que se hacían los taoístas: "Cuando un árbol cae en medio del bosque y nadie lo escucha, ¿produce algún sonido?"
Milio Mariño/ Artículo de opinión/ La Nueva España
domingo, 21 de octubre de 2012
Los Príncipes de boda y los súbditos de fuelga
Milio Mariño
Güei, que ye domingu y toi de gracia, prúyeme facer crónica social, de mou que voi camentar la boda del príncipe Guillermo de Luxemburgu con la condesa Stéphanie de Lannoy. Una boda que se celebró ayeri y barrunten que va ser la última en munchos años, pero non por que s'acabe la Monarquía sinón porque yá nun queden príncipes solteros en tola rodiada d'Europa.
Los que fueron a esa boda y apaecen na semeya, anque non lo paeza, son los nuesos Felipe y Letizia. Mialma son ellos: él d'uniforme militar y una pila medayes ganaes en combate contra l'aburrición, y ella con un vistíu del diseñador Felipe Varela y un sombreru a xuegu de Pablo y Mayaya.
Dir a una boda toos sabemos que supón un esfuerciu y un taragañu nos nuesos aforros. Nesti casu nun trescendió cuál foi'l regalu que dieron, nin lo que costó'l viaxe, el traxe y el vistíu, el sombreru, los escoltes y lo que Felipe dio al noviu cuando-y cortaron la corbata a cachinos.
Non lo sabemos porque nun tomen cuenta; non yos importa. La boda pagámosla nosotros, los súbditos, que para eso tamos.
En compensación por esi favor hai quien diz que Felipe y Letizia van dir a la fuelga del 14 d’avientu. Eso sí, vistíos de forma discreta pa pasar desapercibíos y que naide los reconoza.
Güei, que ye domingu y toi de gracia, prúyeme facer crónica social, de mou que voi camentar la boda del príncipe Guillermo de Luxemburgu con la condesa Stéphanie de Lannoy. Una boda que se celebró ayeri y barrunten que va ser la última en munchos años, pero non por que s'acabe la Monarquía sinón porque yá nun queden príncipes solteros en tola rodiada d'Europa.
Los que fueron a esa boda y apaecen na semeya, anque non lo paeza, son los nuesos Felipe y Letizia. Mialma son ellos: él d'uniforme militar y una pila medayes ganaes en combate contra l'aburrición, y ella con un vistíu del diseñador Felipe Varela y un sombreru a xuegu de Pablo y Mayaya.
Dir a una boda toos sabemos que supón un esfuerciu y un taragañu nos nuesos aforros. Nesti casu nun trescendió cuál foi'l regalu que dieron, nin lo que costó'l viaxe, el traxe y el vistíu, el sombreru, los escoltes y lo que Felipe dio al noviu cuando-y cortaron la corbata a cachinos.
Non lo sabemos porque nun tomen cuenta; non yos importa. La boda pagámosla nosotros, los súbditos, que para eso tamos.
En compensación por esi favor hai quien diz que Felipe y Letizia van dir a la fuelga del 14 d’avientu. Eso sí, vistíos de forma discreta pa pasar desapercibíos y que naide los reconoza.
sábado, 20 de octubre de 2012
El 14 d’avientu, más qu'un paru llaboral, debería ser una respuesta social
Milio Mariño
Nel desendolque d'esta crisis, los Sindicatos tán cumpliendo una función de representación social que nun puen, nun saben, o nun tán dispuestos a cumplir los partíos políticos. D'ehí que plantegen que la fuelga xeneral convocada pal 14 d’avientu sía daqué más qu'un paru llaboral.
La fuelga del 14, nun entamu, enmárcase dientro de la xornada de protesta convocada esta selmana pola Confederación Europea de Sindicatos pero, anque va suponer un finxu na hestoria del movimientu sindical, nun se va estender, como sería'l deséu de los llíderes sindicales de los países más afectaos, a tolos trabayadores de la Unión Europea.
Van tar España, Portugal y Grecia. Ye, ensin dulda, un primer pasu. Lo deseable, pa que los políticos y los oligarques financieros, tomen nota y nun escaezan que'l poder arrequexa y bilta del pueblu, sería que tuviera Europa entera.
El llamamientu que faen los Sindicatos inclúi que se pare tola actividá económica, que'l conxuntu de la población participe dafechu y la fuelga sía d'actividá llaboral pero tamién de consumu.
Toos deberíemos collaborar, na midía de les nueses posibilidaes, pa que sía un ésitu.
Nel desendolque d'esta crisis, los Sindicatos tán cumpliendo una función de representación social que nun puen, nun saben, o nun tán dispuestos a cumplir los partíos políticos. D'ehí que plantegen que la fuelga xeneral convocada pal 14 d’avientu sía daqué más qu'un paru llaboral.
La fuelga del 14, nun entamu, enmárcase dientro de la xornada de protesta convocada esta selmana pola Confederación Europea de Sindicatos pero, anque va suponer un finxu na hestoria del movimientu sindical, nun se va estender, como sería'l deséu de los llíderes sindicales de los países más afectaos, a tolos trabayadores de la Unión Europea.
Van tar España, Portugal y Grecia. Ye, ensin dulda, un primer pasu. Lo deseable, pa que los políticos y los oligarques financieros, tomen nota y nun escaezan que'l poder arrequexa y bilta del pueblu, sería que tuviera Europa entera.
El llamamientu que faen los Sindicatos inclúi que se pare tola actividá económica, que'l conxuntu de la población participe dafechu y la fuelga sía d'actividá llaboral pero tamién de consumu.
Toos deberíemos collaborar, na midía de les nueses posibilidaes, pa que sía un ésitu.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)