Milio Mariño
Cristina, de momentu, sálvase. El fiscal, los abogaos del Estáu y l'abogáu particular consiguieron que fixera efeutu la so pócima llegal y desimputaron a la Infanta, pero tou apunta a que'l remediu va ser peor que la enfermedá. Yá lo ye porque lo más sensatu, pa la imputada, yera que se presentare delantre'l xuez y dixera: Equí me tenéis, nun tengo nada que tapecer.
Nun lo ve asina'l PP, qu'aplaude la marcha tras, nin la Infanta Elena, que diz que ta allegre, nin la Casa Real, qu'agora calla, non vaya ser que se-y escape la risa floxa.
Tampoco lo ve'l PSOE, que vuelve a la fórmula tonta del respetu a les decisiones xudiciales como si acatales y respetales torgara d'opinar sobre elles. Asina nun hai manera, asina cada vez hai más distancia ente les instituciones: Partíos Políticos, Monarquía y Poder Xudicial, y el pueblu pandu, un pueblu que ta siendo bien paciente pero qu'en cualesquier momentu pue españar.
miércoles, 8 de mayo de 2013
martes, 7 de mayo de 2013
Los dioses aliméntense de prótesis
Milio Mariño
Nun ye ciertu que podamos ponenos nel llugar d'otru. Lo que si podemos ye entendelo y entender los sos sentimientos. Por eso entiendo perbién lo que debe sintir Adrián, esi rapaz de 23 años al que-y retiraron una prótesis, que costaba 153 euros, porque nun podía pagala.
Dixo Adrián que, dempués del incidente, pasare la nueche entera con fuertes dolores y tomando calmantes. Pero esclarió, desiguida, que nun foi pola falta de la prótesis, que’l dolor teníalo na cabeza.
Entiéndelo cualquiera. Cierto que la rodiya debía tenela estrozada pero lo que más-y dolía, y siguirá doliendo-y, ye que lo trataren como nengún ser humanu trataría a un animal.
Sabíemos que los políticos qu'eliximos protexíen a los banqueros enantes qu'a nós pero, polo visto, tamién tan dispuestos a satisfacelos na crueldá d'esixir que los retayos s’apliquen onde más nos duel: a los cuerpos cuando tan en manes del ciruxanu, la salú de les persones, la subsistencia de los vieyos y el desamparu de los dependientes.
Creyíemos que nun díbemos llegar a esto, pero yá llegamos.
Nun ye ciertu que podamos ponenos nel llugar d'otru. Lo que si podemos ye entendelo y entender los sos sentimientos. Por eso entiendo perbién lo que debe sintir Adrián, esi rapaz de 23 años al que-y retiraron una prótesis, que costaba 153 euros, porque nun podía pagala.
Dixo Adrián que, dempués del incidente, pasare la nueche entera con fuertes dolores y tomando calmantes. Pero esclarió, desiguida, que nun foi pola falta de la prótesis, que’l dolor teníalo na cabeza.
Entiéndelo cualquiera. Cierto que la rodiya debía tenela estrozada pero lo que más-y dolía, y siguirá doliendo-y, ye que lo trataren como nengún ser humanu trataría a un animal.
Sabíemos que los políticos qu'eliximos protexíen a los banqueros enantes qu'a nós pero, polo visto, tamién tan dispuestos a satisfacelos na crueldá d'esixir que los retayos s’apliquen onde más nos duel: a los cuerpos cuando tan en manes del ciruxanu, la salú de les persones, la subsistencia de los vieyos y el desamparu de los dependientes.
Creyíemos que nun díbemos llegar a esto, pero yá llegamos.
lunes, 6 de mayo de 2013
Los que vengan detrás, que arreen
Milio Mariño
Siempre creí que vivir -me refiero a vivir bien- consistía en hacer lo que a uno le diera la gana. Debía estar en lo cierto pues, con el paso de los años, fui dándome cuenta de que, queriendo o sin querer, me tocó hacer lo contrario. Así es que ahora, de jubilado, cultivo esa fantasía, tonta, de creer que hago lo que quiero. Por ahí va la cosa, de modo que dos veces al año, en primavera y a finales del verano, invento un paréntesis para ir de vacaciones y olvidarme del asunto principal y cotidiano. Es decir, nada de saber cómo va la crisis, ni qué puede depararme el futuro. Nada de televisión ni de periódicos, a disfrutar como un adolescente al que le importa un comino la política, los políticos y el déficit público.
Pues bien, estaba yo tan feliz, tomando una cerveza en una terraza de Cadaqués, cuando se sentaron a mi lado un par de parejas jóvenes, con apenas cuarenta años y muy buen aspecto. Quiero decir que, además de guapos, vestían ropa cara y se veía que no estaban en el paro ni vivían con un salario de esos que no llegan a mil euros. Traían la conversación iniciada y, una vez que estuvieron sentados, uno les dijo a los otros: Yo lo tengo muy claro, la consigna es aguantar como sea y los que vengan detrás que arreen.
Es posible que fueran imaginaciones mías pero, en una décima de segundo, se cruzaron nuestras miradas y creí advertir que miraba con desprecio. Intuyo que debió darse cuenta de que me había quedado con la frase y tal vez, de forma instintiva, había dibujado un gesto que sin decir nada lo decía todo. Algo así como: Vale chaval. Si, a tus años, eso es lo que piensas apañados vamos. ¿Quién vendrá después para arrear?
No sé por qué, tome su mirada como un reproche. Como si me hiciera responsable de la herencia recibida y dijera, resentido, por tú culpa estamos como estamos. Y encima, para más inri, te pagamos las vacaciones.
Me estuvo bien empleado. Si hay algo que me frustra y descorazona es el desmedido influjo que tienen el carácter y el estilo de la clase dominante, y los gobernantes, sobre el conjunto de la sociedad y de manera especial sobre la forma de pensar de los jóvenes. Uno no alcanza a explicarse cómo puede ser que no se revelen. Que no intenten luchar por un mundo y un futuro mejor que el de sus padres. Que acepten, sin más, la pérdida de derechos laborales y sociales que tanto costó conseguir. Y voy más allá, que digan, con desprecio, a mí me lo dais todo hecho y si no, no haberme traído al mundo.
Ahorrándome las excepciones, me parece que hay demasiados jóvenes que piensan así. Y encima no se tienen por egoístas ni sufren remordimientos, creen que se lo debemos. Por eso, oír que alguien, con apenas cuarenta años, entienda que ha salvado la circunstancia más difícil y lo que le queda es vivir lo mejor posible, desentendiéndose de los daños que las mismas circunstancias puedan tener para los demás, confirma un desapego social y un resentimiento que considero, más que injustificado, insultante. Pero es lo que hay. Y, a lo peor, hemos sido nosotros los que les hemos inculcado esa forma de pensar.
Siempre creí que vivir -me refiero a vivir bien- consistía en hacer lo que a uno le diera la gana. Debía estar en lo cierto pues, con el paso de los años, fui dándome cuenta de que, queriendo o sin querer, me tocó hacer lo contrario. Así es que ahora, de jubilado, cultivo esa fantasía, tonta, de creer que hago lo que quiero. Por ahí va la cosa, de modo que dos veces al año, en primavera y a finales del verano, invento un paréntesis para ir de vacaciones y olvidarme del asunto principal y cotidiano. Es decir, nada de saber cómo va la crisis, ni qué puede depararme el futuro. Nada de televisión ni de periódicos, a disfrutar como un adolescente al que le importa un comino la política, los políticos y el déficit público.
Pues bien, estaba yo tan feliz, tomando una cerveza en una terraza de Cadaqués, cuando se sentaron a mi lado un par de parejas jóvenes, con apenas cuarenta años y muy buen aspecto. Quiero decir que, además de guapos, vestían ropa cara y se veía que no estaban en el paro ni vivían con un salario de esos que no llegan a mil euros. Traían la conversación iniciada y, una vez que estuvieron sentados, uno les dijo a los otros: Yo lo tengo muy claro, la consigna es aguantar como sea y los que vengan detrás que arreen.
Es posible que fueran imaginaciones mías pero, en una décima de segundo, se cruzaron nuestras miradas y creí advertir que miraba con desprecio. Intuyo que debió darse cuenta de que me había quedado con la frase y tal vez, de forma instintiva, había dibujado un gesto que sin decir nada lo decía todo. Algo así como: Vale chaval. Si, a tus años, eso es lo que piensas apañados vamos. ¿Quién vendrá después para arrear?
No sé por qué, tome su mirada como un reproche. Como si me hiciera responsable de la herencia recibida y dijera, resentido, por tú culpa estamos como estamos. Y encima, para más inri, te pagamos las vacaciones.
Me estuvo bien empleado. Si hay algo que me frustra y descorazona es el desmedido influjo que tienen el carácter y el estilo de la clase dominante, y los gobernantes, sobre el conjunto de la sociedad y de manera especial sobre la forma de pensar de los jóvenes. Uno no alcanza a explicarse cómo puede ser que no se revelen. Que no intenten luchar por un mundo y un futuro mejor que el de sus padres. Que acepten, sin más, la pérdida de derechos laborales y sociales que tanto costó conseguir. Y voy más allá, que digan, con desprecio, a mí me lo dais todo hecho y si no, no haberme traído al mundo.
Ahorrándome las excepciones, me parece que hay demasiados jóvenes que piensan así. Y encima no se tienen por egoístas ni sufren remordimientos, creen que se lo debemos. Por eso, oír que alguien, con apenas cuarenta años, entienda que ha salvado la circunstancia más difícil y lo que le queda es vivir lo mejor posible, desentendiéndose de los daños que las mismas circunstancias puedan tener para los demás, confirma un desapego social y un resentimiento que considero, más que injustificado, insultante. Pero es lo que hay. Y, a lo peor, hemos sido nosotros los que les hemos inculcado esa forma de pensar.
Milio Mariño/ Artículo de Opinión/ La Nueva España
domingo, 5 de mayo de 2013
¿Tará Zapatero gobernando en diferíu?
Milio Mariño
Pa min que los del PP afayaron que Rajoy nun ye Rajoy. De primeres, cuando ganaron les elecciones, taben seguros de que yera él, pero depués yá entamaron les duldes, ya entamaron por nun dexalo salir nes ruedes de prensa, nin dexar que los periodistes fixeren entrugues. Poníen una pantalla de televisión que reflexaba la so imaxe, pero naide sabe si quien falaba yera él, o José Luis Moreno, el de los moñecos.
A min, d’aquella, chocóme pero resulta que, agora, toi viendo qu’Esperanza Aguirre fai más y meyor oposición a Rajoy que'l mesmu Rubalcaba. Y eso chocame más entovía.
¿Nun vos paez raru? ¿Nun sedrá que Zapatero ta gobernando en diferíu? ¿Nun sedrá que Rubalcaba fexo-yos la pirula? ¿Cómo que nun se pué?... En diferíu, en forma, efeutivamente, de simulación, de... simulación, o de... lo que fuere en diferíu, en partes d'una... de lo qu'antes yera…
Apuesto que va ser eso. La preba ye que Miguel Ángel Rodríguez, cuando s'enteró, fartucóse a cubalibres, garró un enfile descomanal... Y acabó embistiendo tres coches.
Pa min que los del PP afayaron que Rajoy nun ye Rajoy. De primeres, cuando ganaron les elecciones, taben seguros de que yera él, pero depués yá entamaron les duldes, ya entamaron por nun dexalo salir nes ruedes de prensa, nin dexar que los periodistes fixeren entrugues. Poníen una pantalla de televisión que reflexaba la so imaxe, pero naide sabe si quien falaba yera él, o José Luis Moreno, el de los moñecos.
A min, d’aquella, chocóme pero resulta que, agora, toi viendo qu’Esperanza Aguirre fai más y meyor oposición a Rajoy que'l mesmu Rubalcaba. Y eso chocame más entovía.
¿Nun vos paez raru? ¿Nun sedrá que Zapatero ta gobernando en diferíu? ¿Nun sedrá que Rubalcaba fexo-yos la pirula? ¿Cómo que nun se pué?... En diferíu, en forma, efeutivamente, de simulación, de... simulación, o de... lo que fuere en diferíu, en partes d'una... de lo qu'antes yera…
Apuesto que va ser eso. La preba ye que Miguel Ángel Rodríguez, cuando s'enteró, fartucóse a cubalibres, garró un enfile descomanal... Y acabó embistiendo tres coches.
sábado, 4 de mayo de 2013
Ropa puerco
Milio Mariño
La ropa que mercamos merez un repasu. Pa Zara, Mango, H&M, El Corte Inglés y etc, etc, los chinos yá salen mui caros, de mou que marcharon a otros países onde la xente trabaya más y cobra menos. Países como Bangladesh, onde va un par de selmanes derrumbóse un edificiu qu'allugaba delles fábriques testiles y yá se cuenten 501 muertos y más de 2.500 firíos.
Muerren tres persones en Boston y armase la de coyer pero muerren 501 en Bangladesh y apaez nun recuadrin escondíu.
Mialma ye vergonzosu como eses empreses esclavicen a la xente ante la indiferencia del mundu. Con tou, y nun ye por esculpanos, el negociu nun ta, como quieren facenos creer, en qué les camisetes que mercamos nos salgan más barates. El negociu ta nel marxe de beneficiu. Ehí tienen a Ortega, el dueñu de Zara, qu'acaba d'embolsase 406 millones d'euros como adelantu de los beneficios de 2012 y al que-y calculen un patrimoniu de 38.000 millones d'euros.
A lo meyor, si'l dueñu de Zara fabricara la ropa n'España, en cuenta de tener 38.000 millones, igual tenía, namás que 3.000. Lo cuál esplica que los empresarios nun tean pola llabor de crear empléu equí.
La ropa que mercamos merez un repasu. Pa Zara, Mango, H&M, El Corte Inglés y etc, etc, los chinos yá salen mui caros, de mou que marcharon a otros países onde la xente trabaya más y cobra menos. Países como Bangladesh, onde va un par de selmanes derrumbóse un edificiu qu'allugaba delles fábriques testiles y yá se cuenten 501 muertos y más de 2.500 firíos.
Muerren tres persones en Boston y armase la de coyer pero muerren 501 en Bangladesh y apaez nun recuadrin escondíu.
Mialma ye vergonzosu como eses empreses esclavicen a la xente ante la indiferencia del mundu. Con tou, y nun ye por esculpanos, el negociu nun ta, como quieren facenos creer, en qué les camisetes que mercamos nos salgan más barates. El negociu ta nel marxe de beneficiu. Ehí tienen a Ortega, el dueñu de Zara, qu'acaba d'embolsase 406 millones d'euros como adelantu de los beneficios de 2012 y al que-y calculen un patrimoniu de 38.000 millones d'euros.
A lo meyor, si'l dueñu de Zara fabricara la ropa n'España, en cuenta de tener 38.000 millones, igual tenía, namás que 3.000. Lo cuál esplica que los empresarios nun tean pola llabor de crear empléu equí.
viernes, 3 de mayo de 2013
Llevámoslo dientro
Milio Mariño
Esti vienres, 3 de mayu, celébrase'l día del llibru Asturianu. Y va celebrase tamién, una manifestación, pola Oficialidá, que saldrá a les 19,30 de la Estación del Norte d’Uviéu.
Munchos, o dellos de vosotros, seguru que vos entrugaríeis dalguna vez: Y, l'Asturianu… ¿Pa qué val? ¿Pa qué lo necesitamos ? Non lu necesitamos pa nada…
Llevais razón. L’asturianu namás val pa una cosa: Pa sentinos asturianos. Y eso nun sé vosotros, pero, pa min, nun tien preciu.
Apuesto a que sois milenta los que pensáis asina. Y, pensa-yslo porque lleváis l’asturianu dientro, lo que pasa que non vos atrevéis a sácalo… Cuéstavos, davos como un pelín de vergoña. Pero tenéis qu'atrevévos.
Por eso, porque se reconoza lo nuestru, tamos nesta xera. Namás que por eso. Si dalguién quier sacar conclusiones polítiques o nacionaliegues pue facelo si-y peta, pero enquivocase. Pa min, escribir y falar n’asturianu nun ye un compromisu políticu, ye la manera que tengo d'espresame meyor, de ser más anténticu. Ye un compromisu comigo mesmu. Y tamién un drechu, porque son munchos, entamando pol Gobiernu, los que presumen de reconocer y tar a favor de tolos drechos individuales ya colectivos pero nun reconocen que cada cuál puea ser, realmente, llibre d’usar la llingua que quiera, cuando quiera.
Esti vienres, 3 de mayu, celébrase'l día del llibru Asturianu. Y va celebrase tamién, una manifestación, pola Oficialidá, que saldrá a les 19,30 de la Estación del Norte d’Uviéu.
Munchos, o dellos de vosotros, seguru que vos entrugaríeis dalguna vez: Y, l'Asturianu… ¿Pa qué val? ¿Pa qué lo necesitamos ? Non lu necesitamos pa nada…
Llevais razón. L’asturianu namás val pa una cosa: Pa sentinos asturianos. Y eso nun sé vosotros, pero, pa min, nun tien preciu.
Apuesto a que sois milenta los que pensáis asina. Y, pensa-yslo porque lleváis l’asturianu dientro, lo que pasa que non vos atrevéis a sácalo… Cuéstavos, davos como un pelín de vergoña. Pero tenéis qu'atrevévos.
Por eso, porque se reconoza lo nuestru, tamos nesta xera. Namás que por eso. Si dalguién quier sacar conclusiones polítiques o nacionaliegues pue facelo si-y peta, pero enquivocase. Pa min, escribir y falar n’asturianu nun ye un compromisu políticu, ye la manera que tengo d'espresame meyor, de ser más anténticu. Ye un compromisu comigo mesmu. Y tamién un drechu, porque son munchos, entamando pol Gobiernu, los que presumen de reconocer y tar a favor de tolos drechos individuales ya colectivos pero nun reconocen que cada cuál puea ser, realmente, llibre d’usar la llingua que quiera, cuando quiera.
jueves, 18 de abril de 2013
El pastor Rouco
Milio Mariño
Somorguiáu na esmolición por que nun se-y fora a desmandar el rebañu, el pastor Rouco dio dos ordes a los perros: Que nun dexaren el matrimoniu ente oveyos y que tuvieren sollertes a que les oveyes s'apariaren como ta mandáu y cumplieren trayendo al mundu corderos. Ye la llei de la selva, díxo-yos, y tenéis que facer que se cumpla.
El casu qu'a los perros nun yos fixo muncha gracia que Rouco viniere con nueves xeres. Yá s'avezaren a ver pareyes d'oveyos y, por eso, non se desmandaba'l fatáu. Taben más esmolecíos porque les oveyes entamaren a formar pequeños grupos y dedicábense a da-yos la murga inclusu cuando se metíen dientro la caseta. Pero Rouco, d'eso, nun quixo saber nada. Dixo qu'allá los perros, que cuntaben cola so bendición, pero que se defendieren como pudieren.
Somorguiáu na esmolición por que nun se-y fora a desmandar el rebañu, el pastor Rouco dio dos ordes a los perros: Que nun dexaren el matrimoniu ente oveyos y que tuvieren sollertes a que les oveyes s'apariaren como ta mandáu y cumplieren trayendo al mundu corderos. Ye la llei de la selva, díxo-yos, y tenéis que facer que se cumpla.
El casu qu'a los perros nun yos fixo muncha gracia que Rouco viniere con nueves xeres. Yá s'avezaren a ver pareyes d'oveyos y, por eso, non se desmandaba'l fatáu. Taben más esmolecíos porque les oveyes entamaren a formar pequeños grupos y dedicábense a da-yos la murga inclusu cuando se metíen dientro la caseta. Pero Rouco, d'eso, nun quixo saber nada. Dixo qu'allá los perros, que cuntaben cola so bendición, pero que se defendieren como pudieren.
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