Milio Mariño
El mio camentariu de los xueves nel programa Noche tras Noche de la RPA
El mi lio d'esta selmana ye por una coincidencia… Ye pol aquello de que'l dos de febreru, el llunes que vien, coincide qu’equí celebramos Les Candeles y nos Estaos Xuníos la fiesta de la Marmota. Dos fiestes qu'a pesar de la distancia y lo distintos que son los protagonistes paécense muncho. Les dos celebren que yá llegamos a la metá del iviernu y convién saber si'l fríu va pa llargu o podemos dir preparándonos pa la primavera.
La coincidencia inda ye mayor cuando vemos lo que se tien en cuenta pa facer la predicción. En dambos casos si esi día, el 2 de febreru, fai sol significa que tenemos iviernu pa ratu. Pero si llueve, ñeva o ta borrinosu entiéndese que lo más duro yá pasó.
No único que nun se paecen ye en quien fai la predicción. Nos Estaos Xuníos válense d'una marmota que, públicamente y nuna ceremonia de muncho buatu, faen salir de la lluriga y esperen a ver pa onde tira. Si fai sol y ve la so solombra, l’animalín vuelve a metese na lluriga y ye señal de que queda muncho iviernu pero si ta borrinosu, y nun la ve, queda fuera y sinifica que vamos camín de la primavera.
N’Asturies nun precisamos d’animal nengunu, facémoslo nós mesmos aplicando un vieyu refrán: Cuándo la Candelera llora, (llueve) l’iviernu ta fora; cuando la Candelera ri, (fai sol) l’iviernu ta por venir.
Los fundamentos de la predicción vese que son los mesmos a pesar de l'alloñanza y lo distintes que puean ser la forma de vida y la cultura. El secretu ye que comparten orixe. Les dos son fiestes agrícoles que festexen les hores crecientes de lluz solar y l'entamu del nuevu ciclu agrariu. Les dos ñacieron como homenaxe de los romanos al dios Pan. Homenaxe que consistía en que dúrante tola nueche, los devotos d'esta divinidá pagana, percorríen les cais de Roma ximelgando candeles.
Los cristianos aprovecharon esi festexu, como fixeron con otros munchos, pa honrar a la Virxe, estableciendo que cuarenta díes dempués del ñacimientu del neñu había que llevalo al Templu pa presentalo al Señor y proceder a la purificación de la madre. Cosa que se facía a media nueche con veles encendíes, candeles, como símbolu de purificación.
La fiesta de Les Candeles, qu’ellí llamase de la Marmota, foi llevada a los Estaos Xuníos por emigrantes irlandeses y alemanes que reparaben no que facía'l melandru nel so xoril pa saber cuándo teníen qu'empezar a cultivar les tierres.
Les Candeles celébrense, que sepamos, nel pueblu La Braña, conceyu del Franco y en Ventosa, San Román de Candamu, onde l'asociación de Vecinos anuncia que, un añu más, habrá comida con un fantásticu menú a 20€ y dempués baille con orquesta. Ye la primer fiesta del añu y, al contrariu de lo que se deseya pa cualesquier otra, óxala faiga mal día. Significaría que lo más duro del iviernu yá pasó.
El mio camentariu de los xueves nel programa Noche tras Noche de la RPA
El mi lio d'esta selmana ye por una coincidencia… Ye pol aquello de que'l dos de febreru, el llunes que vien, coincide qu’equí celebramos Les Candeles y nos Estaos Xuníos la fiesta de la Marmota. Dos fiestes qu'a pesar de la distancia y lo distintos que son los protagonistes paécense muncho. Les dos celebren que yá llegamos a la metá del iviernu y convién saber si'l fríu va pa llargu o podemos dir preparándonos pa la primavera.
La coincidencia inda ye mayor cuando vemos lo que se tien en cuenta pa facer la predicción. En dambos casos si esi día, el 2 de febreru, fai sol significa que tenemos iviernu pa ratu. Pero si llueve, ñeva o ta borrinosu entiéndese que lo más duro yá pasó.
No único que nun se paecen ye en quien fai la predicción. Nos Estaos Xuníos válense d'una marmota que, públicamente y nuna ceremonia de muncho buatu, faen salir de la lluriga y esperen a ver pa onde tira. Si fai sol y ve la so solombra, l’animalín vuelve a metese na lluriga y ye señal de que queda muncho iviernu pero si ta borrinosu, y nun la ve, queda fuera y sinifica que vamos camín de la primavera.
N’Asturies nun precisamos d’animal nengunu, facémoslo nós mesmos aplicando un vieyu refrán: Cuándo la Candelera llora, (llueve) l’iviernu ta fora; cuando la Candelera ri, (fai sol) l’iviernu ta por venir.
Los fundamentos de la predicción vese que son los mesmos a pesar de l'alloñanza y lo distintes que puean ser la forma de vida y la cultura. El secretu ye que comparten orixe. Les dos son fiestes agrícoles que festexen les hores crecientes de lluz solar y l'entamu del nuevu ciclu agrariu. Les dos ñacieron como homenaxe de los romanos al dios Pan. Homenaxe que consistía en que dúrante tola nueche, los devotos d'esta divinidá pagana, percorríen les cais de Roma ximelgando candeles.
Los cristianos aprovecharon esi festexu, como fixeron con otros munchos, pa honrar a la Virxe, estableciendo que cuarenta díes dempués del ñacimientu del neñu había que llevalo al Templu pa presentalo al Señor y proceder a la purificación de la madre. Cosa que se facía a media nueche con veles encendíes, candeles, como símbolu de purificación.
La fiesta de Les Candeles, qu’ellí llamase de la Marmota, foi llevada a los Estaos Xuníos por emigrantes irlandeses y alemanes que reparaben no que facía'l melandru nel so xoril pa saber cuándo teníen qu'empezar a cultivar les tierres.
Les Candeles celébrense, que sepamos, nel pueblu La Braña, conceyu del Franco y en Ventosa, San Román de Candamu, onde l'asociación de Vecinos anuncia que, un añu más, habrá comida con un fantásticu menú a 20€ y dempués baille con orquesta. Ye la primer fiesta del añu y, al contrariu de lo que se deseya pa cualesquier otra, óxala faiga mal día. Significaría que lo más duro del iviernu yá pasó.
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Milio Mariño