Milio Mariño
La mi collaboración de los xueves nel programa Noche tras Noche de la RPA
El mi lio d'esta selmana vien por esa frase que dixo'l Papa. Por eso de que si dalguién nomaba a so madre podía llevar una morrada.
Hai xente que tomó a cuentu risa que'l Papa falara asina. Xente que, seguramente, tará d'alcuerdu con poner llendes a la llibertá d'espresión y aprovechó les pallabres del Papa pa meter nel mesmu sacu lo que pue ser una ofiensa personal y lo que les relixones consideren blasfemia. Coses que son dafechu distintes y nun convién entemeceles.
Por eso que nun-y veo la gracia a lo que dixo’l Papa. Por eso y porque, como asturianu, toi obligáu a reprocha-y qu’amenace con dai una morrada al que s'alcuerde de so madre. Non pol aquello de poner la otra mexella, qu’eso alló los católicos, sinón porque’l Papa debería saber que los asturianos somos los primeros n'alcordanos de la nuesa madre cuando les coses se tuercen. De mou que si n'Asturies siguiéramos el so conseyu tendríemos que danos una paliza diaria. Cosa que nun socede nin quiera Dios que soceda.
Ye bien sabíu que los asturianos tenemos por vezu dicir cago en mi madre. Y, a lo meyor nun cuadra ponelo como exemplu d'educación y bones maneres pero si de tolerancia y respetu porque somos nós mesmos los que decidimos insultanos enantes d’insultar al que tenemos enfrente.
Pa min que nun se valora como debiera lo de caganos na nuesa madre enantes d’alcordanos de la madre de naide. Anque buenu, ye xustu reconocer qu’esi vezu nun surdió llibremente sinón forzáu poles circunstancies. Vien de cuando la dictadura franquista. Y yá sé lo que vais dicime, que ye mui fácil echa-y la culpa al réxime anterior. Habrá coses nes qu’igual non la tien pero nesta si. Y vais ver por qué.
Enantes de que Franco ganara la guerra, lo normal, pa los asturianos, nun yera cagase en so madre, yera cagase en Dios. Non porque fuéremos xabaces sinón porque cuando unu da una martellada nun deu nun aveza a desafogase diciendo Recorcholis o Cástipa… Recurre al cagamentu supremu.
El casu que depués de la guerra, col réximen dictatorial ya católicu qu’impuso Franco, si la Guardia Civil oyía a dalguién cagase en Dios llevábalo al cuartel… Y ehí sí que se cagaba… Cagábase poles pates abaxo de la paliza que-y daben. Por eso aquellos asturianos, que de tontos nun teníen un pelu, camudaron el cago en dios pol cago en mi madre, porque asina llibrábense de problemes y nun ofendíen a naide.
La prohibición de cagase en Dios tamién dio pasu a que los asturianos escurrieron otros cagamentos más suavinos ya prestosos. D’aquella ñacieron: Cago na vi llorando, Cago en Ros, Cago nes pites roxes, Cago na santa fesoria, Cago en mio máquina, Cagonmimantu… Cagamentos que si los alcuerdo y los traigo equí nun ye pa evitar una morrada del Papa sinón porque puen dicise, en cualquier sitiu, ensin ofender a nenguna relixón, institución o persona.
La mi collaboración de los xueves nel programa Noche tras Noche de la RPA
El mi lio d'esta selmana vien por esa frase que dixo'l Papa. Por eso de que si dalguién nomaba a so madre podía llevar una morrada.
Hai xente que tomó a cuentu risa que'l Papa falara asina. Xente que, seguramente, tará d'alcuerdu con poner llendes a la llibertá d'espresión y aprovechó les pallabres del Papa pa meter nel mesmu sacu lo que pue ser una ofiensa personal y lo que les relixones consideren blasfemia. Coses que son dafechu distintes y nun convién entemeceles.
Por eso que nun-y veo la gracia a lo que dixo’l Papa. Por eso y porque, como asturianu, toi obligáu a reprocha-y qu’amenace con dai una morrada al que s'alcuerde de so madre. Non pol aquello de poner la otra mexella, qu’eso alló los católicos, sinón porque’l Papa debería saber que los asturianos somos los primeros n'alcordanos de la nuesa madre cuando les coses se tuercen. De mou que si n'Asturies siguiéramos el so conseyu tendríemos que danos una paliza diaria. Cosa que nun socede nin quiera Dios que soceda.
Ye bien sabíu que los asturianos tenemos por vezu dicir cago en mi madre. Y, a lo meyor nun cuadra ponelo como exemplu d'educación y bones maneres pero si de tolerancia y respetu porque somos nós mesmos los que decidimos insultanos enantes d’insultar al que tenemos enfrente.
Pa min que nun se valora como debiera lo de caganos na nuesa madre enantes d’alcordanos de la madre de naide. Anque buenu, ye xustu reconocer qu’esi vezu nun surdió llibremente sinón forzáu poles circunstancies. Vien de cuando la dictadura franquista. Y yá sé lo que vais dicime, que ye mui fácil echa-y la culpa al réxime anterior. Habrá coses nes qu’igual non la tien pero nesta si. Y vais ver por qué.
Enantes de que Franco ganara la guerra, lo normal, pa los asturianos, nun yera cagase en so madre, yera cagase en Dios. Non porque fuéremos xabaces sinón porque cuando unu da una martellada nun deu nun aveza a desafogase diciendo Recorcholis o Cástipa… Recurre al cagamentu supremu.
El casu que depués de la guerra, col réximen dictatorial ya católicu qu’impuso Franco, si la Guardia Civil oyía a dalguién cagase en Dios llevábalo al cuartel… Y ehí sí que se cagaba… Cagábase poles pates abaxo de la paliza que-y daben. Por eso aquellos asturianos, que de tontos nun teníen un pelu, camudaron el cago en dios pol cago en mi madre, porque asina llibrábense de problemes y nun ofendíen a naide.
La prohibición de cagase en Dios tamién dio pasu a que los asturianos escurrieron otros cagamentos más suavinos ya prestosos. D’aquella ñacieron: Cago na vi llorando, Cago en Ros, Cago nes pites roxes, Cago na santa fesoria, Cago en mio máquina, Cagonmimantu… Cagamentos que si los alcuerdo y los traigo equí nun ye pa evitar una morrada del Papa sinón porque puen dicise, en cualquier sitiu, ensin ofender a nenguna relixón, institución o persona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Milio Mariño