Milio Mariño
La ropa que mercamos merez un repasu. Pa Zara, Mango, H&M, El Corte Inglés y etc, etc, los chinos yá salen mui caros, de mou que marcharon a otros países onde la xente trabaya más y cobra menos. Países como Bangladesh, onde va un par de selmanes derrumbóse un edificiu qu'allugaba delles fábriques testiles y yá se cuenten 501 muertos y más de 2.500 firíos.
Muerren tres persones en Boston y armase la de coyer pero muerren 501 en Bangladesh y apaez nun recuadrin escondíu.
Mialma ye vergonzosu como eses empreses esclavicen a la xente ante la indiferencia del mundu. Con tou, y nun ye por esculpanos, el negociu nun ta, como quieren facenos creer, en qué les camisetes que mercamos nos salgan más barates. El negociu ta nel marxe de beneficiu. Ehí tienen a Ortega, el dueñu de Zara, qu'acaba d'embolsase 406 millones d'euros como adelantu de los beneficios de 2012 y al que-y calculen un patrimoniu de 38.000 millones d'euros.
A lo meyor, si'l dueñu de Zara fabricara la ropa n'España, en cuenta de tener 38.000 millones, igual tenía, namás que 3.000. Lo cuál esplica que los empresarios nun tean pola llabor de crear empléu equí.
sábado, 4 de mayo de 2013
viernes, 3 de mayo de 2013
Llevámoslo dientro
Milio Mariño
Esti vienres, 3 de mayu, celébrase'l día del llibru Asturianu. Y va celebrase tamién, una manifestación, pola Oficialidá, que saldrá a les 19,30 de la Estación del Norte d’Uviéu.
Munchos, o dellos de vosotros, seguru que vos entrugaríeis dalguna vez: Y, l'Asturianu… ¿Pa qué val? ¿Pa qué lo necesitamos ? Non lu necesitamos pa nada…
Llevais razón. L’asturianu namás val pa una cosa: Pa sentinos asturianos. Y eso nun sé vosotros, pero, pa min, nun tien preciu.
Apuesto a que sois milenta los que pensáis asina. Y, pensa-yslo porque lleváis l’asturianu dientro, lo que pasa que non vos atrevéis a sácalo… Cuéstavos, davos como un pelín de vergoña. Pero tenéis qu'atrevévos.
Por eso, porque se reconoza lo nuestru, tamos nesta xera. Namás que por eso. Si dalguién quier sacar conclusiones polítiques o nacionaliegues pue facelo si-y peta, pero enquivocase. Pa min, escribir y falar n’asturianu nun ye un compromisu políticu, ye la manera que tengo d'espresame meyor, de ser más anténticu. Ye un compromisu comigo mesmu. Y tamién un drechu, porque son munchos, entamando pol Gobiernu, los que presumen de reconocer y tar a favor de tolos drechos individuales ya colectivos pero nun reconocen que cada cuál puea ser, realmente, llibre d’usar la llingua que quiera, cuando quiera.
Esti vienres, 3 de mayu, celébrase'l día del llibru Asturianu. Y va celebrase tamién, una manifestación, pola Oficialidá, que saldrá a les 19,30 de la Estación del Norte d’Uviéu.
Munchos, o dellos de vosotros, seguru que vos entrugaríeis dalguna vez: Y, l'Asturianu… ¿Pa qué val? ¿Pa qué lo necesitamos ? Non lu necesitamos pa nada…
Llevais razón. L’asturianu namás val pa una cosa: Pa sentinos asturianos. Y eso nun sé vosotros, pero, pa min, nun tien preciu.
Apuesto a que sois milenta los que pensáis asina. Y, pensa-yslo porque lleváis l’asturianu dientro, lo que pasa que non vos atrevéis a sácalo… Cuéstavos, davos como un pelín de vergoña. Pero tenéis qu'atrevévos.
Por eso, porque se reconoza lo nuestru, tamos nesta xera. Namás que por eso. Si dalguién quier sacar conclusiones polítiques o nacionaliegues pue facelo si-y peta, pero enquivocase. Pa min, escribir y falar n’asturianu nun ye un compromisu políticu, ye la manera que tengo d'espresame meyor, de ser más anténticu. Ye un compromisu comigo mesmu. Y tamién un drechu, porque son munchos, entamando pol Gobiernu, los que presumen de reconocer y tar a favor de tolos drechos individuales ya colectivos pero nun reconocen que cada cuál puea ser, realmente, llibre d’usar la llingua que quiera, cuando quiera.
jueves, 18 de abril de 2013
El pastor Rouco
Milio Mariño
Somorguiáu na esmolición por que nun se-y fora a desmandar el rebañu, el pastor Rouco dio dos ordes a los perros: Que nun dexaren el matrimoniu ente oveyos y que tuvieren sollertes a que les oveyes s'apariaren como ta mandáu y cumplieren trayendo al mundu corderos. Ye la llei de la selva, díxo-yos, y tenéis que facer que se cumpla.
El casu qu'a los perros nun yos fixo muncha gracia que Rouco viniere con nueves xeres. Yá s'avezaren a ver pareyes d'oveyos y, por eso, non se desmandaba'l fatáu. Taben más esmolecíos porque les oveyes entamaren a formar pequeños grupos y dedicábense a da-yos la murga inclusu cuando se metíen dientro la caseta. Pero Rouco, d'eso, nun quixo saber nada. Dixo qu'allá los perros, que cuntaben cola so bendición, pero que se defendieren como pudieren.
Somorguiáu na esmolición por que nun se-y fora a desmandar el rebañu, el pastor Rouco dio dos ordes a los perros: Que nun dexaren el matrimoniu ente oveyos y que tuvieren sollertes a que les oveyes s'apariaren como ta mandáu y cumplieren trayendo al mundu corderos. Ye la llei de la selva, díxo-yos, y tenéis que facer que se cumpla.
El casu qu'a los perros nun yos fixo muncha gracia que Rouco viniere con nueves xeres. Yá s'avezaren a ver pareyes d'oveyos y, por eso, non se desmandaba'l fatáu. Taben más esmolecíos porque les oveyes entamaren a formar pequeños grupos y dedicábense a da-yos la murga inclusu cuando se metíen dientro la caseta. Pero Rouco, d'eso, nun quixo saber nada. Dixo qu'allá los perros, que cuntaben cola so bendición, pero que se defendieren como pudieren.
miércoles, 17 de abril de 2013
La infanta amiesta más sospeches sobre la so intelixencia
Milio Mariño
Por si nun fueren abondo los recursos de la Fiscalía y l'abogacía del Estáu la Infanta Cristina recurrió la so imputación. Alega, ente otres razones, que merez un especial curiáu y que'l fechu d'imputala yá supón una condena social. Pero nun apara ehí, tamién acusa al Xuez de que la so actuación ye "más propia del denodáu y anticonstitucional sistema inquisitivu que del procedimientu xustu que garantiza l'artículu 24 de la Constitución Española”.
¡Toma Moreno!
Pa rematar la xugada, el recursu fai alusión a “la rellación d'enfotu especial que supón el matrimoniu”. Quier dicise, entiendo yo, que la esposa confiaba nel so home y qu'ella, por si mesma, nun s'enteraba nin s'ocupaba de nada. Agora sabemos que so alteza la Infanta entiende'l matrimoniu como Pilar Primo de Rivera: él bien llistu y ella mui tonta. Non lo digo yo, dizlo ella. Y, a lo peor, acierta.
Por si nun fueren abondo los recursos de la Fiscalía y l'abogacía del Estáu la Infanta Cristina recurrió la so imputación. Alega, ente otres razones, que merez un especial curiáu y que'l fechu d'imputala yá supón una condena social. Pero nun apara ehí, tamién acusa al Xuez de que la so actuación ye "más propia del denodáu y anticonstitucional sistema inquisitivu que del procedimientu xustu que garantiza l'artículu 24 de la Constitución Española”.
¡Toma Moreno!
Pa rematar la xugada, el recursu fai alusión a “la rellación d'enfotu especial que supón el matrimoniu”. Quier dicise, entiendo yo, que la esposa confiaba nel so home y qu'ella, por si mesma, nun s'enteraba nin s'ocupaba de nada. Agora sabemos que so alteza la Infanta entiende'l matrimoniu como Pilar Primo de Rivera: él bien llistu y ella mui tonta. Non lo digo yo, dizlo ella. Y, a lo peor, acierta.
lunes, 15 de abril de 2013
Una margarita de hierro
Milio Mariño
Hay personajes que a fuerza de verlos, todos los días y a todas horas, tenemos la sensación de conocerlos, de haberlos tratado personalmente y de compartir con ellos alegrías y tristezas. Poco importa que los veamos en una pantalla o vivan en mundos lejanos y ajenos al nuestro, la distancia es una dimensión subjetiva que no supone impedimento para que los consideremos nuestros amigos. Unos amigos, eso sí, especiales porque los vemos hacerse mayores y nos sorprende que por ellos también pasen los años y padezcan averías irreparables, como sucede al resto de los mortales.
Lo que quería contarles es que cuando alguno de esos personajes desparece, tenga la edad que tenga, siempre nos causa sorpresa. Es como si nos enfrentáramos al final de una película o de una novela, por muy largas que sean. Un final que la semana pasada, el guionista supremo, el escritor infinito o quien fuera, dictó para Bigas Luna, Sara Montiel, José Luis Sampedro y Margaret Thatcher.
Pues bien, ahora que ha caído el telón sobre estos personajes, alguno de ellos amigo en los términos que ya comentamos, uno coteja las opiniones y no tiene por menos que sentirse como el caballo suelto del opinódromo.
Estoy de acuerdo con aquel que dijo, no recuerdo quien, que toda opinión es un proyecto de error. Y voy más allá, tal vez un error seguro de los que opinamos y, aunque quisiéramos, nunca podríamos sentar cátedra. Dicho esto, se han publicado opiniones sobre Margaret Thatcher, que si fuera verdad la mitad de lo que dicen merecería que la propusieran, oficialmente, como la Santa Patrona de la economía y las libertades mundiales.
Vaya por delante que a la famosa Dama de Hierro, que falleció hace unos días, víctima de un derrame cerebral, en una habitación del Hotel Ritz de Londres, uno no la tenía en el círculo de amistades de sus personajes inaccesibles. Lo cual sirve de orientación pero no creo que invalide el diagnostico de que los opinadores que se tienen por dueños de la verdad, han pretendido vendernos a una superpersona que solo existe en su imaginación.
Por lo visto gracias a Juan Pablo II, Margaret Thatcher y Ronald Reagan disfrutamos, hoy, de una sociedad más libre, más justa y más igualitaria. No quiero imaginar, no se me alcanza, qué hubiera sido de nosotros si en vez de haber tenido la suerte de que nos gobernaran los buenos, estos dos santos varones y la santa Dama de Hierro, nos llegan a tocar los malos. Aunque claro, como todo es opinable, quien sabe si en ese caso el Papa Francisco, no hubiera dicho, de los malos, lo que dijo de Margaret Thatcher: que su aprecio a los valores cristianos fue lo que sostuvo su empeño en el servicio público y la promoción de las libertades.
Apelo a esa consideración, dulce, de los malos porque no acabo de comprender que el Santo Padre dijera que confiaba el alma de Thatcher a la misericordia de Dios. A simple vista parece una contradicción pues misericordia, según el DRAE, es la disposición a compadecerse de los trabajos y las miserias ajenas, que impulsa, al juzgador, a ser benévolo en el juicio y en el castigo. Cosa que no haría falta si Margarita hubiera sido una flor y no un cardo borriquero, que algunos vistieron de hierro desconociendo que es el metal menos noble de todos.
Hay personajes que a fuerza de verlos, todos los días y a todas horas, tenemos la sensación de conocerlos, de haberlos tratado personalmente y de compartir con ellos alegrías y tristezas. Poco importa que los veamos en una pantalla o vivan en mundos lejanos y ajenos al nuestro, la distancia es una dimensión subjetiva que no supone impedimento para que los consideremos nuestros amigos. Unos amigos, eso sí, especiales porque los vemos hacerse mayores y nos sorprende que por ellos también pasen los años y padezcan averías irreparables, como sucede al resto de los mortales.
Lo que quería contarles es que cuando alguno de esos personajes desparece, tenga la edad que tenga, siempre nos causa sorpresa. Es como si nos enfrentáramos al final de una película o de una novela, por muy largas que sean. Un final que la semana pasada, el guionista supremo, el escritor infinito o quien fuera, dictó para Bigas Luna, Sara Montiel, José Luis Sampedro y Margaret Thatcher.
Pues bien, ahora que ha caído el telón sobre estos personajes, alguno de ellos amigo en los términos que ya comentamos, uno coteja las opiniones y no tiene por menos que sentirse como el caballo suelto del opinódromo.
Estoy de acuerdo con aquel que dijo, no recuerdo quien, que toda opinión es un proyecto de error. Y voy más allá, tal vez un error seguro de los que opinamos y, aunque quisiéramos, nunca podríamos sentar cátedra. Dicho esto, se han publicado opiniones sobre Margaret Thatcher, que si fuera verdad la mitad de lo que dicen merecería que la propusieran, oficialmente, como la Santa Patrona de la economía y las libertades mundiales.
Vaya por delante que a la famosa Dama de Hierro, que falleció hace unos días, víctima de un derrame cerebral, en una habitación del Hotel Ritz de Londres, uno no la tenía en el círculo de amistades de sus personajes inaccesibles. Lo cual sirve de orientación pero no creo que invalide el diagnostico de que los opinadores que se tienen por dueños de la verdad, han pretendido vendernos a una superpersona que solo existe en su imaginación.
Por lo visto gracias a Juan Pablo II, Margaret Thatcher y Ronald Reagan disfrutamos, hoy, de una sociedad más libre, más justa y más igualitaria. No quiero imaginar, no se me alcanza, qué hubiera sido de nosotros si en vez de haber tenido la suerte de que nos gobernaran los buenos, estos dos santos varones y la santa Dama de Hierro, nos llegan a tocar los malos. Aunque claro, como todo es opinable, quien sabe si en ese caso el Papa Francisco, no hubiera dicho, de los malos, lo que dijo de Margaret Thatcher: que su aprecio a los valores cristianos fue lo que sostuvo su empeño en el servicio público y la promoción de las libertades.
Apelo a esa consideración, dulce, de los malos porque no acabo de comprender que el Santo Padre dijera que confiaba el alma de Thatcher a la misericordia de Dios. A simple vista parece una contradicción pues misericordia, según el DRAE, es la disposición a compadecerse de los trabajos y las miserias ajenas, que impulsa, al juzgador, a ser benévolo en el juicio y en el castigo. Cosa que no haría falta si Margarita hubiera sido una flor y no un cardo borriquero, que algunos vistieron de hierro desconociendo que es el metal menos noble de todos.
Milio Mariño/ Artículo de Opinión/ La Nueva España
sábado, 13 de abril de 2013
¿Por qué calla la ilesia?
Milio Mariño
¿Por qué esi silenciu cómpliz? ¿Por qué los cures y los obispos, tan activos contra'l matrimoniu gay, por exemplu, nun dicen nada de los desahucios, les preferentes, el paru, o les midíes que ta adoptando'l gobiernu, en contra los más desfavorecíos? ¿Ú ta Martínez Camino, esi polesu tan risonderu y simpáticu que siempre taba sollerte de salir al quite col anterior gobiernu?
¿Nun proclamen a los cuatro vientos que la misión de la Ilesia ye defender a los probes? ¿A qué bien, entós, esi escandalosu silenciu? ¿Cómo ye que nin los monaguillos gorguten?
Y otra cosa… Aparte d'a Dios, ¿a quién rinden cuentes? ¿Onde ta la contabilidá de la Ilesia, sabemos en qué y cómo gasta los miles de millones que recibe del Estáu? ¿Van incluyila na Llei de Tresparencia?
Yá sé que, pa un sábadu, son munches entrugues pero les respuestes barrunto que son bien fáciles.
¿Por qué esi silenciu cómpliz? ¿Por qué los cures y los obispos, tan activos contra'l matrimoniu gay, por exemplu, nun dicen nada de los desahucios, les preferentes, el paru, o les midíes que ta adoptando'l gobiernu, en contra los más desfavorecíos? ¿Ú ta Martínez Camino, esi polesu tan risonderu y simpáticu que siempre taba sollerte de salir al quite col anterior gobiernu?
¿Nun proclamen a los cuatro vientos que la misión de la Ilesia ye defender a los probes? ¿A qué bien, entós, esi escandalosu silenciu? ¿Cómo ye que nin los monaguillos gorguten?
Y otra cosa… Aparte d'a Dios, ¿a quién rinden cuentes? ¿Onde ta la contabilidá de la Ilesia, sabemos en qué y cómo gasta los miles de millones que recibe del Estáu? ¿Van incluyila na Llei de Tresparencia?
Yá sé que, pa un sábadu, son munches entrugues pero les respuestes barrunto que son bien fáciles.
viernes, 12 de abril de 2013
Hai esclavos que trabayen pa nós
Milio Mariño
Les grabaciones realizaes con una cámara oculta de la fundación La Alameda, una ONG qu'acaba d'interponer una segunda denuncia penal contra Zara, prueben lo que sabíemos cuantayá: que les principales empreses de ropa y calzáu utilicen talleres d'esclavos pa fabricar lo que nos venden y compramos.
El casu qu’eses empreses, les mesmes qu'empleguen a persones que trabayen en condiciones infrahumanes por un salariu de miseria, son capaces de pagar una millonada a los actores, actrices y deportistes d'élite qu'anuncien les sos prendes.
Tou eso sabémoslo de sobra pero siguimos mercando la ropa y el calzáu que nos ufierten a preciu pala, o inclusu caru. Yo'l primeru. Sedría un hipócrita si dixere que non. Tolo más que faigo ye un xestu de fadio cuando, depués de mercalo, lleo na etiqueta que, lo que merqué, ta fecho nun país del tercer mundu… Eso ye tou.
Les grabaciones realizaes con una cámara oculta de la fundación La Alameda, una ONG qu'acaba d'interponer una segunda denuncia penal contra Zara, prueben lo que sabíemos cuantayá: que les principales empreses de ropa y calzáu utilicen talleres d'esclavos pa fabricar lo que nos venden y compramos.
El casu qu’eses empreses, les mesmes qu'empleguen a persones que trabayen en condiciones infrahumanes por un salariu de miseria, son capaces de pagar una millonada a los actores, actrices y deportistes d'élite qu'anuncien les sos prendes.
Tou eso sabémoslo de sobra pero siguimos mercando la ropa y el calzáu que nos ufierten a preciu pala, o inclusu caru. Yo'l primeru. Sedría un hipócrita si dixere que non. Tolo más que faigo ye un xestu de fadio cuando, depués de mercalo, lleo na etiqueta que, lo que merqué, ta fecho nun país del tercer mundu… Eso ye tou.
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