Milio Mariño
Nun sé yo sí por que la cosa ta mal, de verdá, o por vengación, el Ministeriu de Fomentu decidió rescindir el contratu que tenía col pintor Antonio López pa que-y fixera un retratu a Álvarez Cascos que, según lo roblao, diba salir por 190.000 euros.
Una vez aprobáu l'encargu, ye’l retratáu el qu'escueye al pintor y Cascos escoyó a Antonio López, el maestru del hiperrealismu, con quien va tiempu charré nun par de vegaes y tuvi l'honor de que me punxera al tantu del so viaxe de novios, que fixo a Mieres, cuando la fuelga del 62, agospiándose en casa d'una cuñada, porque nun tenía dineru.
Ana Pastor diz que Cascos yá foi retratáu cuando yera vicepresidente del Gobiernu, y que dos retratos en sede ministerial igual abulta escesivu.
Pa nun entrar en polémiques, Antonio López, que ye tan bon pintor como humilde, candial y bona persona, manifestó que va facer el retratu anque nun-y lo paguen. Queda por ver onde lo van colgar, si nel Ministeriu Fomentu o Cascos piensa donalo pa que lo cuelguen nel Principáu.
jueves, 6 de septiembre de 2012
martes, 4 de septiembre de 2012
Un grafiteru de 72 años fai lo que un faen les autoridades y manda la llei qu’hai que facer.
Milio Mariño
José Gallego, un mecánicu xubiláu, de 72 años, que vive en Aspe, Alícante, foi pilláu con un esprái na mano y xubíu a una escalera tachando los símbolos franquistes de la ilesia del so pueblu.
Al policía que lu detuvo intentó esplica-y que nun yera un gamberru, que taba, namás, aplicando la llei qu'obliga a retirar tolos símbolos franquistes. Una llei que, na so opinión, primero l'alcaldesa del PP y agora l'alcalde del PSOE, decidieron nun aplicar porque tienen mieu a la ilesia.
José Gallego ta agora imputáu por un delitu contra'l patrimoniu histórico y cultural y enfréntase a una pena que puede dir d'unu a tres años de cárcel y a una multa gorda por daños. Nel so descargu diz que n'Alemaña va tiempu que yá nun hai nengún símbolu de Hitler y pregúntase por qué España ta llena. Por qué esa resistencia.
Nun puedo tar más d'alcuerdu contigo José, paezme perbién que tachares la referencia al franquismu y respetares la cruz como símbolu de los cristianos. Yo tamién me siento traicionáu por toos esos cobardes y vividores, d’esquierdes y de dereches, que tienen mieu d'aplicar la llei.
José Gallego, un mecánicu xubiláu, de 72 años, que vive en Aspe, Alícante, foi pilláu con un esprái na mano y xubíu a una escalera tachando los símbolos franquistes de la ilesia del so pueblu.
Al policía que lu detuvo intentó esplica-y que nun yera un gamberru, que taba, namás, aplicando la llei qu'obliga a retirar tolos símbolos franquistes. Una llei que, na so opinión, primero l'alcaldesa del PP y agora l'alcalde del PSOE, decidieron nun aplicar porque tienen mieu a la ilesia.
José Gallego ta agora imputáu por un delitu contra'l patrimoniu histórico y cultural y enfréntase a una pena que puede dir d'unu a tres años de cárcel y a una multa gorda por daños. Nel so descargu diz que n'Alemaña va tiempu que yá nun hai nengún símbolu de Hitler y pregúntase por qué España ta llena. Por qué esa resistencia.
Nun puedo tar más d'alcuerdu contigo José, paezme perbién que tachares la referencia al franquismu y respetares la cruz como símbolu de los cristianos. Yo tamién me siento traicionáu por toos esos cobardes y vividores, d’esquierdes y de dereches, que tienen mieu d'aplicar la llei.
lunes, 3 de septiembre de 2012
La de Covadonga fue una batalla fiscal
Milio Mariño
La manía de andar releyendo la historia, aunque sea cosa de viejo, hace a uno más joven, pues he descubierto que leo de otra manera y qué quizá sea esta la más adecuada. En realidad leo lo mismo, la diferencia consiste en que añado la hipótesis de lo que pudo ser y, de la fe casi patriótica, paso al consejo del gran Argensola, aquel poeta que dijo: “Este cielo azul que todos vemos no es cielo ni es azul, ¡lástima que no sea verdad tanta belleza!”.
Tenía razón el poeta, así es que cuando vuelvo a leer la historia tomo mis precauciones, no me creo todo al pie de la letra, ni tampoco lo que algunos historiadores comentan con esa actitud, entre sonriente y zumbona, con la que dan a entender que saben más de lo que dicen pero que, para nosotros, el público en general, es suficiente.
No se trata, aquí, de saber más o menos. Uno sabe lo que sabe y cree tener el buen gusto de no falsear su ignorancia. Contando con eso, sucedió que en vísperas de esta semana repasé unas notas que había tomado a propósito de ciertos tópicos que no está de más recordar, aunque solo sea para desempolvarlos o quitarles el moho. Entre esos tópicos estaba el que se refiere a la batalla de Covadonga y, por añadidura, a la Santina y al 8 de septiembre, fecha en la que puede parecer que se conmemora la sublevación de los astures, la supuesta aparición de la virgen y el inicio de la reconquista, pero ni la fecha es la que dicen ni el motivo de los sucesos es lo que habitualmente se cuenta.
La primera sorpresa la llevé yo, y la importancia, de acuerdo con mis convicciones, no me pareció traumática. Confirma la sospecha de que cuando algo, por sí solo, no logra explicarse aparece lo coherente, que suele ser sencillo y fácilmente asumible.
Cada cual puede fantasear sobre los hechos, el significado y la trascendencia, pero el 8 de septiembre no se corresponde con la sublevación de Pelayo ni con la batalla de Covadonga, sino con la fecha en qué el Rey Alfonso XIII y la Reina Victoria, inauguraron el Parque Nacional de la Montaña de Covadonga, otorgaron a Cangas de Onís el titulo como la más grande capital y más pequeña ciudad, y asistieron a los actos de coronación de la virgen.
La batalla de Covadonga tuvo lugar el 28 de mayo del año 722. Pero eso sería lo de menos, lo grave es que tampoco coincide el motivo. El causus belli no fue alzarse contra el invasor para recuperar las tierras que los musulmanes habían arrebatado a sus antiguos pobladores, lo que desencadenó la rebelión, y la posterior batalla, fue la negativa de los dirigentes astures a pagar más impuestos.
Curiosamente hay discrepancias en cuanto al número, a si fueron 300 o 140.000 los que intervinieron en la batalla, pero los estudiosos coinciden en qué el motivo de la rebelión no fue la reconquista de las tierras ni la defensa de la fe cristiana, fue que los astures consideraban abusivos los nuevos impuestos que querían imponerles los árabes. Por eso se rebelaron. Ahora, lo de si se les apareció la virgen e intercedió, con su ayuda, para que derrotaran a los avariciosos recaudadores, cada cual que piense lo que quiera.
Milio Mariño / La Nueva España/Artículo de Opinión
La manía de andar releyendo la historia, aunque sea cosa de viejo, hace a uno más joven, pues he descubierto que leo de otra manera y qué quizá sea esta la más adecuada. En realidad leo lo mismo, la diferencia consiste en que añado la hipótesis de lo que pudo ser y, de la fe casi patriótica, paso al consejo del gran Argensola, aquel poeta que dijo: “Este cielo azul que todos vemos no es cielo ni es azul, ¡lástima que no sea verdad tanta belleza!”.
Tenía razón el poeta, así es que cuando vuelvo a leer la historia tomo mis precauciones, no me creo todo al pie de la letra, ni tampoco lo que algunos historiadores comentan con esa actitud, entre sonriente y zumbona, con la que dan a entender que saben más de lo que dicen pero que, para nosotros, el público en general, es suficiente.
No se trata, aquí, de saber más o menos. Uno sabe lo que sabe y cree tener el buen gusto de no falsear su ignorancia. Contando con eso, sucedió que en vísperas de esta semana repasé unas notas que había tomado a propósito de ciertos tópicos que no está de más recordar, aunque solo sea para desempolvarlos o quitarles el moho. Entre esos tópicos estaba el que se refiere a la batalla de Covadonga y, por añadidura, a la Santina y al 8 de septiembre, fecha en la que puede parecer que se conmemora la sublevación de los astures, la supuesta aparición de la virgen y el inicio de la reconquista, pero ni la fecha es la que dicen ni el motivo de los sucesos es lo que habitualmente se cuenta.
La primera sorpresa la llevé yo, y la importancia, de acuerdo con mis convicciones, no me pareció traumática. Confirma la sospecha de que cuando algo, por sí solo, no logra explicarse aparece lo coherente, que suele ser sencillo y fácilmente asumible.
Cada cual puede fantasear sobre los hechos, el significado y la trascendencia, pero el 8 de septiembre no se corresponde con la sublevación de Pelayo ni con la batalla de Covadonga, sino con la fecha en qué el Rey Alfonso XIII y la Reina Victoria, inauguraron el Parque Nacional de la Montaña de Covadonga, otorgaron a Cangas de Onís el titulo como la más grande capital y más pequeña ciudad, y asistieron a los actos de coronación de la virgen.
La batalla de Covadonga tuvo lugar el 28 de mayo del año 722. Pero eso sería lo de menos, lo grave es que tampoco coincide el motivo. El causus belli no fue alzarse contra el invasor para recuperar las tierras que los musulmanes habían arrebatado a sus antiguos pobladores, lo que desencadenó la rebelión, y la posterior batalla, fue la negativa de los dirigentes astures a pagar más impuestos.
Curiosamente hay discrepancias en cuanto al número, a si fueron 300 o 140.000 los que intervinieron en la batalla, pero los estudiosos coinciden en qué el motivo de la rebelión no fue la reconquista de las tierras ni la defensa de la fe cristiana, fue que los astures consideraban abusivos los nuevos impuestos que querían imponerles los árabes. Por eso se rebelaron. Ahora, lo de si se les apareció la virgen e intercedió, con su ayuda, para que derrotaran a los avariciosos recaudadores, cada cual que piense lo que quiera.
Milio Mariño / La Nueva España/Artículo de Opinión
sábado, 1 de septiembre de 2012
Eastwood, un facha aceptable
Milio Mariño
Hai quien diz, y da nel clavu, que'l grandor del arte ta siempre percima del artista. A eso voi, a q’unu de los mios artistes más almiraos, como actor y direutor, ye Clint Eastwood, qu'esta selmana pasada despachóse con una intervención de lo más facha na convención republicana de Mitt Romney.
Eastwood ye republicanu de tola vida. Nunca lo guardó, nunca anduvo con medies tintes. Facha y too, nun alcuerdo ver películes norteamericanes tan progresistes como les d'esti xeniu de dereches. Gran Torino ye una morrada contra'l racismu yanqui. En Million Dollar Baby, un católicu irlandés acaba concediéndo-y la paz de la eutanasia a la so boxeadora tetrapléxica. En Mystic River demuéstranos que'l dolor personal, por infinitu que sía, nunca pue ser escusa pa que naide tome la xusticia por so mano. Bird, la película sobre Charlie Parker, ye un solu de saxo que supura anarquismu por tolos llaos.
Pa min quixera, pa esta España de fachas casposos, un facha como'l qu'esta selmana pasada faló cola siella vacía d'Obama.
Hai quien diz, y da nel clavu, que'l grandor del arte ta siempre percima del artista. A eso voi, a q’unu de los mios artistes más almiraos, como actor y direutor, ye Clint Eastwood, qu'esta selmana pasada despachóse con una intervención de lo más facha na convención republicana de Mitt Romney.
Eastwood ye republicanu de tola vida. Nunca lo guardó, nunca anduvo con medies tintes. Facha y too, nun alcuerdo ver películes norteamericanes tan progresistes como les d'esti xeniu de dereches. Gran Torino ye una morrada contra'l racismu yanqui. En Million Dollar Baby, un católicu irlandés acaba concediéndo-y la paz de la eutanasia a la so boxeadora tetrapléxica. En Mystic River demuéstranos que'l dolor personal, por infinitu que sía, nunca pue ser escusa pa que naide tome la xusticia por so mano. Bird, la película sobre Charlie Parker, ye un solu de saxo que supura anarquismu por tolos llaos.
Pa min quixera, pa esta España de fachas casposos, un facha como'l qu'esta selmana pasada faló cola siella vacía d'Obama.
viernes, 31 de agosto de 2012
Si rodare’l dineru acabábense les miseries
Milio Mariño
A un pueblín pequeñu, nel que tola xente debía perres y vivía a base de creitos, llegó millonariu dispuestu a pasar unos díes. Namás llegar empobinó pal hotel qu’había, pidió una habitación, punxo 100 euros enriba del mostrador y foise a ver les habitaciones.
El xefe del hotel garró'l billete y salió corriendo a pagar lo que-y debía al carniceru. Ésti coyó'l billete y corrió a pagar lo que-y debía al criador de gochos. El criador de gochos foi como un tiru y pago-y al molineru. El dueñu del molín coyó'l billete y foi volando a liquidar con María, la prostituta a la que diba tiempu que nun pagaba y amenaciáralu con nun dai más servicios a creitu.
La prostituta salió pal hotel, onde avezaba a llevar los clientes, punxo'l billete nel mostrador y dixo que’l so pufu quedaba saldáu. Nesi momentu baxó'l millonariu, qu'acaba d'echar una güeyada a les habitaciones, camentó que nun-y gustaba nenguna, coyó'l billete y foise.
Naide ganó un centavu, pero agora tol pueblu vive ensin deudes y mira al futuru con enfotu.
A un pueblín pequeñu, nel que tola xente debía perres y vivía a base de creitos, llegó millonariu dispuestu a pasar unos díes. Namás llegar empobinó pal hotel qu’había, pidió una habitación, punxo 100 euros enriba del mostrador y foise a ver les habitaciones.
El xefe del hotel garró'l billete y salió corriendo a pagar lo que-y debía al carniceru. Ésti coyó'l billete y corrió a pagar lo que-y debía al criador de gochos. El criador de gochos foi como un tiru y pago-y al molineru. El dueñu del molín coyó'l billete y foi volando a liquidar con María, la prostituta a la que diba tiempu que nun pagaba y amenaciáralu con nun dai más servicios a creitu.
La prostituta salió pal hotel, onde avezaba a llevar los clientes, punxo'l billete nel mostrador y dixo que’l so pufu quedaba saldáu. Nesi momentu baxó'l millonariu, qu'acaba d'echar una güeyada a les habitaciones, camentó que nun-y gustaba nenguna, coyó'l billete y foise.
Naide ganó un centavu, pero agora tol pueblu vive ensin deudes y mira al futuru con enfotu.
jueves, 30 de agosto de 2012
La crisis y los retayos tamién lleguen al pene
Milio Mariño
La Sociedá Americana de Pediatría, nun artículu publicáu na so revista Pediatrics, la biblia d'esta especialidá, afirma que, anque les ventayes nun son abondes pa proponer la circuncisión xeneral de tolos neños, dicha práutica ye bien recomendable por razones de salú y d'hixene.
El nomáu artículu ta provocando una polémica mundial ente partidarios y detractores. Hai xente que diz que la naturaleza tien de siguir el so cursu, que circuncidar a un neñu ye una agresión intolerable, mientres otros venlo bien y compárenlo con vacunase.
La polémica inclúi otres apreciaciones a tener en cuenta, como que los circuncidaos pierden el 30% de sensibilidá o que, anque'l pene nun aumenta de tamañu, si lo paez por efeutu visual y por una meyora sustancial de la so estética.
La Sociedá Americana de Pediatría, nun artículu publicáu na so revista Pediatrics, la biblia d'esta especialidá, afirma que, anque les ventayes nun son abondes pa proponer la circuncisión xeneral de tolos neños, dicha práutica ye bien recomendable por razones de salú y d'hixene.
El nomáu artículu ta provocando una polémica mundial ente partidarios y detractores. Hai xente que diz que la naturaleza tien de siguir el so cursu, que circuncidar a un neñu ye una agresión intolerable, mientres otros venlo bien y compárenlo con vacunase.
La polémica inclúi otres apreciaciones a tener en cuenta, como que los circuncidaos pierden el 30% de sensibilidá o que, anque'l pene nun aumenta de tamañu, si lo paez por efeutu visual y por una meyora sustancial de la so estética.
miércoles, 29 de agosto de 2012
Ser de dereches o d'esquierdes, al paecer, ta nos xenes
Milio Mariño
Un estudiu de la Universidá de Sydney, publicáu esta selmana en delles revistes científiques, diz que la xenética inflúi nes distintes postures de les persones frente a temes como'l desempléu, los problemes sociales, l'albuertu o la pena de muerte.
Según dichu estudiu, analizando ciertos xenes del cuerpu humanu, los científicos pueden predicir, bien llueu, aspeutos futuros de la ideoloxía política d'una persona. Quier dicise que yá dende neñu podrá sabese si sedrás d’esquierdes o de dereches.
Soi bastante escépticu al respeutive d'estos estudios. Va tiempu lleí otru estudiu, de nun alcuerdo qué universidá, nel qu'aseguraben que los noctámbulos, ateos y miopes son más intelixentes que’l restu la xente.
Atestero en que soi bien escépticu pero con esti segundu estudiu nun pueo tar más d'alcuerdu. Pa min qu’acierten.
Un estudiu de la Universidá de Sydney, publicáu esta selmana en delles revistes científiques, diz que la xenética inflúi nes distintes postures de les persones frente a temes como'l desempléu, los problemes sociales, l'albuertu o la pena de muerte.
Según dichu estudiu, analizando ciertos xenes del cuerpu humanu, los científicos pueden predicir, bien llueu, aspeutos futuros de la ideoloxía política d'una persona. Quier dicise que yá dende neñu podrá sabese si sedrás d’esquierdes o de dereches.
Soi bastante escépticu al respeutive d'estos estudios. Va tiempu lleí otru estudiu, de nun alcuerdo qué universidá, nel qu'aseguraben que los noctámbulos, ateos y miopes son más intelixentes que’l restu la xente.
Atestero en que soi bien escépticu pero con esti segundu estudiu nun pueo tar más d'alcuerdu. Pa min qu’acierten.
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