viernes, 9 de junio de 2017

Mariguana, una yerba que nun ye pación

El mio camentario de los xueves en Noche tras Noche de la RPA

El mi lio d’esta selmana ye que mañana vienres llegará al plenu de la Xunta del Principáu una iniciativa presentada por Podemos pa intentar una regulación integral del usu y consumu de la mariguana y tamién de les aplicaciones terapéutiques dende’l puntu vista profesional y téunicu. El débate de la propuesta quieren que concida con otres paecíes desarrollaes nos distintos parllamentos autonómicos y col débate abiertu dientro de la ponencia sobre drogues establecía nel Congresu los Diputaos.

Hai otros grupos políticos que, más o menos, proponen dalgo paecíu. Esquierda Xunia, que ye una formación pionera nesta materia, ya la llevó nos sos programes eleutorales en delles llexislatures. Igual que Ciudadanos, que cuenta con una proposición non de llei, que presentó’l pasáu mes de mayu n’Asturies, si bien refierse a la regularización de los usos terapéuticos de la planta ensin entrar na discusión de los lúdicos.

El Principáu, por boca del conseyeru de sanidá Francisco Bustos, diz que carez de competencies pa regular esta materia, pero la mariguana roza la mayoría nel parllamentu asturianu, pos ente los tres grupos que la promueven sumen 17 diputaos de los 45 que tien la cámara.

Peteciome camentalo porque paezme importante. Diréis que falo de cualquier cosa y nun pue ser qu’entienda de too. Por supuesto que non… Nin entiendo nin lo pretendo pero tengo una opinión. Y esa opinión ye la que quiero compartir con vosotros… Caún tendréis la vuestra… Y nesi sentíu pienso que ye necesariu que les instituciones se pongan a l’altura de la sociedá… Una sociedá que, na idea que yo tengo, apuesta de forma mayoritaria porque ye necesaria una normalización… Nun pue ser qu’esti tema se siga tratando, namás, en base a aiciones penales. Eso yá quedó desfasáu.

El prohibicionismu fracasó… Hai que ver les coses como son… Siguir prohibiendo la mariguana nun conduz a na. La prohibición namás valió y val pa potenciar el narcotráficu y convertilo nun poder económicu y criminal.

Yá sé que ca vez qu’oyimos falar de mariguana, quien más quien menos aperia una sorrisuca… Alcuérdase de qu’esa yerba nun ye pación y fai un biecu simpáticu… Pero toos pensamos lo mesmo. Pensamos que, mialma, nun ye tan mala como quieren facenos creyer les autoridaes y dalgunos médicos… Por supuestu que non… Por más que quieran ponéi portielles el campu, el futuru camina por onde dicimos nos… Camina hacia una regulación llegal. Si queremos exemplos ehí tan los Estaos Xunios, onde na menos que 23 estaos ya la tienen llegalizada.

Lo que pasa que la cultura de la mariguana sigue entendiéndose como de rebeldía, inconformismu y desobedencia civil. Pero si quitamos eso, la realidá ye que tratase d’una planta, como’l romeru, el tomillu, los ayos, o les cebolles… Una planta que ye melecina. La diferencia namás ta en que cualesquiera que quiera mercala un pue dir a la plaza… tien que dir al mercáu negru. Y, a estes altures, nun ye plan. Eso tien qu’acabase. Y acabaráse más pronto que tarde. Yá lo veréis.

Milio Mariño

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Milio Mariño